Zrenjanin, sa svojih 35 kilometara samostalnih biciklističkih staza, u samom je vrhu gradova u Srbiji, a izgradnjom staze do rumunske granice i povezivanjem na već izgrađenu do Temišvara, odlično bi se pozicionirao na biciklističkoj mapi Evrope.
Kad god ugledam odraslu osobu na biciklu znam da ima nade za ljudski rod, rekao je Herbert Džordž Vels engleski pisac. A neko drugi rekao je i da sreću ne možeš kupiti ali možeš kupiti bicikl, što je dovoljno blizu osećaju sreće.
Ako bi se merilo po dužini biciklističkih staza, Zrenjanin bi spadao u srećnije gradove. Šalu na stranu, mnogi ne znaju da po tome što ima 35 kilometara samostalnih biciklističkih staza, grad na Begeju deli treće i četvrto mesto u Srbiji sa Suboticom, a ispred su samo Beograd i Novi Sad.
BICIKLIRANJEM I DO ZDRAVOG TELA A JOŠ VIŠE DUHA
Vožnjom bicikla se jednako troši energija kao pri hodu, a brže je i pritom jača imunitet i poboljšava raspoloženje. O tome koliko se smanjuje zagađenje životne okoline, ne treba trošiti previše reči.Bicikl zauzima malo mesta, a održavanje nije skupo, pa je prava blagodet živeti u gradu u kom se vožnja bicikla promoviše a izgradnjom biciklističkih staza kojima se grad povezuje, bezbednost vozača “dvotočkaša” podiže na vrlo visok nivo.
Zrenjanin u samom gradu ima 22,4 kilometra biciklističkih staza i još 11,2 kilometra do okolnih sela – Aradca, Ečke i Kleka.
Ideja je i da se biciklističkim stazama povežu sva zrenjaninska i izletišta u okolini, Motel, kupalište “Peskara“, izletište na Tisi kod Žabaljskog mosta (starim aradačkim drumom), a s druge strane Peskaru, “Carsku baru“ i etno-kompleks “Tiganjica“, pa preko Stajićeva i Ečke nazad do Zrenjanina.
I MI STAZU ZA GINISA IMAMO
U narednih nekoliko godina, iz Zrenjanina bi se biciklom moglo stići sve do Temišvara i to biciklističkom stazom dugom 78 kilometara. Kada se to dogodi, ova bi staza mogla da uđe u Ginisovu knjigu rekorda, kao najduža biciklistička staza između dva grada u dve države.
Rumuni su biciklističku stazu do granice sa Srbijom već izgradili, na redu smo mi. Početak je staza u dužini od 7 kilometara do Kleka koja je već izgrađena. Ostatak je predviđen projektom koji bi se finansirao iz evropskih fondova.
Ciklo turizam je grana turizma u usponu. Nakon izgradnje ove staze, računa se da bi se broj turista koji prolazi kroz Zrenjanin povećao nekoliko puta.
Gradovi koji se upišu na turističku mapu, postaju mnogo bolja mesta za život. Uz prirodne lepote koje grad i njegova okolina već imaju, Zrenjanin bi mogao postati mnogo poželjniji kao grad za stanovanje, a neka istraživanja su pokazala da nekretnine u takvim gradovima mogu da poskupe i do 5 odsto.
Do tada, uživajmo u tome što imamo mrežu biciklističkih staza u gradu i vozimo bicikl, jer kako reče neko sa početka teksta, vožnja biciklom vrlo je blizu onoga što zovemo sreća.