I dalje je za mnoge sama reč selo potpuno neprihvatljiva. Imajući u vidu da život u gradu postaje sve komplikovaniji, skuplji, zagađeniji i da je do krova nad glavom sve teže doći, možda o kući na selu vredi razmisliti.
Prema istraživanjima koja su rađena pre nekoliko godina, u kom su stanovnici gradova pitani o prednostima i nedostacima života na selu i gradu, većina ispitanika odgovorilo je u stilu “Hvali selo, drž’ se grada”.
Tek nešto više od 10 odsto ispitanika misli da život na selu nema nikakvih prednosti u odnosu na grad.
Kao glavnu prednost života u gradu ispitanici navode kvalitetniji društveni i kulturni život. Ovde bi valjalo dodati podatak o konzumiranju kulturnih događaja u Zrenjaninu: da ne zamaramo, konzumenata je iz godine u godinu sve manje.
Samo 5 odsto ispitanika kao prednost je navelo bolje obrazovanje.
Na pitanje, šta im smeta u gradu, najveći procenat je odgovorio – zagađenje, pa gužva i buka. Zanimljivo je da četvrtini u gradu ne smeta apsolutno ništa.
Polovina ispitanika nikad, ni pod kojim uslovima, ne bi živela na selu a u drugoj polovini, koja se nećka, ima onih koji bi možda živeli, kad bi bila bolja infrastruktura, kad bi im bila obezbeđena egzistencija i slično.
Istina, podaci su od pre nekoliko godina, možda bi danas bili malo drugačiji, ali u stvarnosti sela se prazne, broj stanovnika u manjim opštinama iz godinu u godinu je sve manje. Jankov Most, selo u okolini Zrenjanina, danas ima manje od 500 stanovnika.
ŽIVOT IZ UGLA NEKRETNINA
Živeti u gradu poskupljuje. Nekretnine su skuplje, pa je skuplje i kupiti ih i iznajmiti.
Veće cene nekretnina karakteristične su za velike gradove, ali činjenica je da se tržište oporavlja i u manjim gradovima.
Istovremeno, kuće na selu u sasvim dobrom stanju mogu se kupiti za vrlo pristojan novac. One koje treba temeljnije rekonstruisati, prodaju se po vrlo povoljnim cenama.
Seoske kuće imaju po pravilu velike okućnice. Porodici to omogućuje proizvodnju zdrave, bezbedne hrane što će tek biti tema kojom ćemo se baviti.
Država bi sa svoje strane mogla da poboljša infrastrukturu, da pomogne obnovi javnog prevoza, jednom rečju da revitalizuje selo.